fredag 25 september 2009

if there is something inside that you want to say, you can say it out loud, it will me ok..

S: hej
J: hej
(snabbspolning förbi artighetsfraser)
S: du kändes konstig igår
J: det va ju du som va helt konstig igår, jag försöker bara hänga på.
S: hänga på?
J: ja, du är ju helt jävla av, och då försöker jag bara hänga på det. va helt av och oberörd jag med. jag försöker bromsa allt vad jag kan. men jag pallar inte gå och bli upp över öronen förälskad i dig och du är fortfarande helt tveksam
S: jag vet inte vad jag ska säga
J: om jag ska vara helt ärlig så håller jag på att bli kär i dig, på riktigt.
men det känns som du är mer "meh" (J. rycker på axlarna). det känns som jag är mest nån som är mysig med att sova med ibland. fuck det! tro mig, det finns miljontals killar där ute som är både snyggare och charmigare än mig. och alla dom skulle göra vad som helst för att få ligga och hålla om dig när du sover. så varför tar du inte en av dom istället?
S: ...
J: säg istället vad du tänker
S: att vi inte borde träffas mer?
J reser sig upp.
S: vart ska du?
J: det går säkert nått tåg nu som jag tänkte hoppa framför
S: är du allvarlig?
J: nej det är klart som fan jag inte är. men du var min livlina. mitt sista gnutta hopp på att det finns nått här i världen som gör mig lycklig. nått som får mig att må bra. att inte världen bara är full med skit. men så är det tydligen
S: ...
J: ha det bra

jag hade önskat att det är så det kommer att bli. att jag är ärlig men ändå får ur mig saker...

detta är väl snarare hur det kommer att bli:

(snabbspolning förbi artighetsfraser)
S: vi borde inte träffas mer.
J: jaha, där ser man

S. ville träffas imorrn för att "prata".
det ligger ett "det är inte du - det är jag" i luften.. eller kanske tvärt om..

Inga kommentarer: