torsdag 22 juli 2010

jag vill att du ska må lika dåligt som jag
att du ska lida som jag

men det gör du inte.
du har väl exakt den sommaren du hade tänkt.
utan mig.
du verkar må bra, ha det bra, no worries, livet leker.
jag hatar det.

och jag borde vetat bättre
vet att kombinationen bakis, trött och träffa s. är en dålig idé
mina murar är rasade. du går rätt in i min själ.
väl där inne skapar du kaos
kaos som leder till ångest

jag mår illa
som att kroppen vill kräka ur ångesten
men den kan också va den nikotinöverdos jag just utsatt mig själv för
jag borde ha lärt mig nu att det inte hjälper
men jag griper efter varje halmstrå som finns
någon att ta tag i, något som dämpar, något som håller mig..

jag tror det är dags att gå att prata med någon nu
tankarna om nödutgången kommer lite för ofta för att det ska kännas sunt
jag vet att jag inte kommer göra det
men det är som en tröst
jag tröstar mig med att det inte spelar någon roll
för sen
är jag inte kvar här

Inga kommentarer: