tisdag 13 juli 2010

- har du nån sambo eller fru i det andra gänget?
- nej, men ett ex.

det är svensexa och möhippa samtidigt.
vi går genom ett 30-gradigt malmö. jag är en av två som är singlar.

ganska många öl och skratt senare hamnar vi på utestället.
jag står ute i rökrutan och då kommer hon ut genom dörren.
jag visste att de också skulle dit.
det tog mig en sekund att se att det verkligen va hon.

vi växlar några ord, hur är läget, etc.
det konstiga är, att det är faktiskt kul att se henne.
asjobbigt, men kul.

vi pratar inte speciellt länge. hon säger att det känns konstigt, att vi inte setts på så länge.
jag är jättefull och tror jag ändå har tankekraft nog att förstå att det inte finns så mycket att prata om.
så vi går in.
hon går in.
in i mitt huvud igen.
jag har inte kunnat få ut henne sen dess.

"jag vet ingenting om dig, du vet ingenting om mig"
//kent - skisser för sommaren

och kanske är det bäst att vi har det så.

fast det kommer bli ändring på det. kanske.
vi har ett gemensamt projekt inför det kommande bröllopet.
vi kommer va tvungna att ses
och även om det säkert är ett självmordsuppdrag, så vill jag inte svika mina vänner som gifter sig.
jag får bita ihop.

försöker övertala mig själv.
det kommer inte bli nått.
hon har gått vidare.
det kommer aldrig hända nått mellan oss igen.
men jag vet
att någonstans längst där inne.
så vill jag inget hellre än att ha hennes läppar mot mina..

1 kommentar:

Chloe sa...

Kikar in här lite då och då. Tror första gången jag läste din blogg var för typ 4-5 år sen. Kul att se att det fanns lite nya inlägg. Du är lite slapp ibland :) Kämpa på. Livet går vidare, det vet väl du.